Prečo po prednáške o mužnosti od Marka Driscolla zostávam tam kde som?


Práve som dopozeral prednášku o mužnosti. Dal som jej like. Mark Driscoll ma prinútil rozmýšľať nad tým akí sú muži, pubertiaci a aký som ja sám. Na mňa sa sťahovala definícia mužov v Cirkvi, ktorý sú zbabelcami a frflošmi. Presne. Ako sa tak na seba pozerám sedí to. Aj keď by som sa mohol vyhovárať, že nie vždy je to tak a že existujú chvíle, keď viem a robím a makám a .... Ono je ale niekedy veľmi jednoduché predniesť prednášku, ale ako povedané preniesť do praxe?  Prečo jedinou mojou reakciou na ňu je like a možno niekto iný ju dá zdieľať, aby sa dostala aj k iným chlapom, alebo ako boli mužovia tejto doby nazývaný v prednáške k chlapíkom. Čo mám teda urobiť, aby som sa stal chlapom? Kde je to kritérium, ktoré musím splniť? A kto mi dá feedback, že cesta ktorou som sa rozhodol kráčať je cesta pravej mužnosti? Zdá sa mi, že je to omnoho viac zamotané, ako sa na prvý pohľad zdá. Ako konzumáciu zmeniť na produktivitu? A čo produkovať? Kde a ako začať? Myslím si, že možností je mnoho. Dôležité v tomto celom je nájsť cieľ, ktorý chceme dosiahnuť. Možno práve cieľ bude podnetom, ktorý nás môže naštartovať. A to môže byť problémom, cez ktorý sa nevieme dostať. Nájsť cieľ. Mám takú skúsenosť zo školstva, že jedinou prekážkou, pri tvorbe detí, keď im zadám úlohu je vymyslieť niečo. Vymyslieť cieľ. Samozrejme decká v škole si nachádzajú výhovorky a tvorenie je pre ne nočnou morou, ale úlohu splnia skôr a ľahšie, ak im zadám úlohu, v ktorej je výsledok jasný už od začiatku. Ak ich istým spôsobom ohraničím. Cieľom samozrejme nesmie byť nič abstraktné, nič vzdialené a rozmazané. Našim cieľom ako sa stať chlapom by malo byť niečo, čo sa dá povedať jednou vetou, najlepšie holou. Chcel by som sa teda vyzvať, aby som hľadal tento cieľ a následne môže začať môj životný boj. Boj, pretože nájdenie cieľa je len začiatkom. Začiatkom, ktorý bude našim určením. Určením, ktoré nás bude uisťovať, že žijeme správne. Bude našim pokojom a radosťou, silou, z ktorej budeme môcť čerpať, pretože to nebude len niečo čo chceme my, ale aj Boh. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

O šuflíkoch

Prečo mám rád túto fotku #4

Prečo mám rád túto fotku #5