Pravidlá slušného správania sa pre žiakov strednej školy



  1. Ak stretnem na školskej chodbe niekoho staršieho (nielen učiteľa), pozdravím sa mu „Dobrý deň“.
  2. Zdravím sa vždy ako prvý!
  3. Učiteľov oslovujem „pán profesor/pani profesorka“, prípadne „pán učiteľ/pani učiteľka“
  4. Učiteľ nie je na tej istej úrovni ako ja a preto mu netykám.
  5. Pred vstupom do miestností zaklopem na dvere.
  6. Ak mi niekto otvorí dvere, na ktoré klopem, pozdravím sa „Dobrý deň“.
  7. Následne sa opýtam, (slušne) na to, čo potrebujem. „Je tu pani profesorka XY?“, alebo „Nemáte náhodou to a to?“, „Mohol by som si požičať/zobrať to a to?“
  8. Nezabudnem sa poďakovať. „Ďakujem“.
  9. Ak učiteľ príde na hodinu pozdravím sa mu. Zvyčajne tak že sa postavím pri lavici.
  10. Ak chcem počas vyučovania opustiť triedu, opýtam sa učiteľa, či môžem s tým, že uvediem dôvod, prečo tak chcem urobiť.
  11. Na WC chodím cez prestávku.
  12. Do školského bufetu chodím cez prestávku.
  13. Na vyučovacej hodine nepoužívam mobilný telefón, ani notebook, tablet.
  14. Cez vyučovaciu hodinu nie som na Facobooku, tumblry, pokeci, či iných sociálnych sieťach. Takisto sa nehrám počítačové hry, ani hry na smartfóne.
  15. Neplačem ako malé dieťa v škôlke, že už chcem ísť domov.
  16. Nedotýkam sa, ak nemusím a neničím práce spolužiakov, alebo práce žiakov z iných ročníkov.
  17. Na výtvarnej príprave, alebo na hodinách, kde pracujem s farbami, nemaľujem farbami po spolužiakoch/ spolužiačkach.
  18. Nemaľujem, ani nevyrývam nič po laviciach, stoloch, skriniach, stenách, dverách, ani po žiadnom školskom majetku.
  19. Ak v počítačovej miestnosti odpojím napájanie počítača zo zásuvky, internet alebo myš, aby som si mohol zapojiť svoj notebook, tak po skončení hodiny všetko pozapájam tak ako to bolo na začiatku hodiny.
  20. Odpadky patria do smetného koša.
  21. Vyučovacia hodina trvá 45 minút. Preto sa nepýtam učiteľov, či ma pustia skôr.
  22. Nevrieskam po učiteľoch.
  23. Nezapaľujem oheň v škole, ani nič nepálim.
  24. S riedidlom pracujem vonku, ak sa nedá kvôli počasiu, nájdem si miestnosť, kde nebude prebiehať ešte pár hodín vyučovanie.
  25. Toaletný papier nie je určený na utieranie rúk.
  26. Ak umývam štetce od farby v umývadle, umyjem aj umývadlo.
  27. Ak si niečo od niekoho požičiam (napr. si zabudnem papier a p. učiteľ mi požičia), pri najbližšej príležitosti to vrátim.
  28. Nie som ironický a drzý.
  29. Viem kedy začína a končí hodina.
  30. Ak chcem odísť počas vyučovacieho bloku viacerých hodín, poviem o tom príslušnému vyučujúcemu. Najlepšie hneď na začiatku bloku.
  31. Učiteľov neoslovujem Ježiš.
  32. Nenadávam.
  33. Nenadávam pred učiteľmi na iných učiteľov.
  34. Nemením učiteľom pozadie pracovnej plochy na ich notebookoch.
  35. Nevozím sa po chodbe na vozíku na ktorom dovážajú obedy.
  36. Nežehlím si na hodine vlasy.
  37. Nepúšťam si na telefóne nahlas hudbu.
  38. Žuvačky nevypľúvam do pisoára.
  39. Nevykladám si nohy na lavicu, ani na počítač v PC učebni.
  40. Ak pracujem v dielni s hlinou, sadrou, farbami alebo vyrývam do niečoho, pričom špiním svoje okolie na záver hodiny si to po sebe upracem.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

O šuflíkoch

Prečo mám rád túto fotku #4

Prečo mám rád túto fotku #5